Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Τεχνοφοβία και ποιον χαρακτηρίζει...

Σε ένα άρθρο του Ν. Δήμου στη LIFO διάβασα την απίστευτη δήλωση του Ε. Αρανίτση.

«Οποιοσδήποτε χειρίζεται το πληκτρολόγιο με το λεγόμενο "τυφλό σύστημα" ξέρει πως το είδος αυτό της μηχανικής ταχύτητας κάθε άλλο παρά βελτιώνει το περιεχόμενο των όσων γράφονται». (Ε. Αρανίτσης, «Ελευθεροτυπία», 25.4.09).

Τα σχόλια τα αφήνω σε σας.

Παρασκευή 22 Μαΐου 2009

Το Scratch θα βρει τον εαυτό του



Το Scratch θα βρει τον εαυτό του στην έκδοση 1.4. Στο Youtube υπάρχει μια προεπισκόπηση της νέας έκδοσης.

Μερικά από τα νέα χαρακτηριστικά είναι τα εξής:
  • Εισαγωγή εικόνων από βιντεοκάμερα (θα φτιαχτούν άπειρα stop-motion βίντεο, αλλά θα δούμε και το πρόσωπο πολλών scratchers).
  • Αλλαγή του μεγέθους της σκηνής. Έτσι θα μπορεί να γίνει μικρότερη (μήπως στοχεύει στο XO-2;) ή μεγαλύτερη (επιτέλους οι εργασίες στην πλήρη οθόνη δεν θα φαίνονται πιξελιασμένες).
  • Συνεργασία με το LEGO WEDO στοχεύοντας πραγματικά στις μικρές ηλικίες (το Scratch Board δεν ήταν πολύ ελκυστικό).
  • Εντολές για αλφαρηθμιτικά (strings) και εντολή "ρώτα ... και περίμενε" με μεταβλητή απάντησης.
  • Τέλος, θα υποστηρίζεται δημιουργία μικρού δικτύου ηλεκτρονικής συνεργασίας (ώστε να συνεργάζονται μικρές ομάδες) για να ενσωματωθούν ηλεκτρονικά οι τεχνικές του Computer Supported Collaborative Learning.

Παρασκευή 15 Μαΐου 2009

Power girls

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO. Ανάμεσα στις νικήτριες ήταν και η ομάδα PowerGirls από το Ράλειο Πειραματικό Γυμνάσιο Θυλέων Πειραιά. Μια αμιγώς γυναικεία ομάδα.

Ελπίζω πια να μην κάνει σε κανέναν εντύπωση η ενασχόληση του "αδύναμου" φύλου με τους υπολογιστές.

Δευτέρα 4 Μαΐου 2009

1η Ανακοίνωση 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτική της Πληροφορικής

Στις 9-11 Απριλίου 2010 θα διεξαχθεί στην Αθήνα το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής, με συντονίστρια τη Μ. Γρηγοριάδου. Μπορείτε να υποβάλλετε εργασίες μέχρι 10 Ιανουρίου του 2009.
"The role of the educator is to teach children, not subjects." J. H. Pestalozzi