Τρίτη 18 Μαρτίου 2008

Γάτα ή χελώνα

Σήμερα κάναμε με τα παιδιά την 2η δραστηριότητα.

Αυτή την φορά ασχολήθηκαν με το Scratch 16 παιδιά είτε ατομικά είτε σε ομάδες των 2 ατόμων. Όλοι κατάφεραν να σχεδιάσουν με πρόγραμμα ένα τετράγωνο ενώ μόνο ένας μαθητής κατάφερε να σχεδιάσει και τα υπόλοιπα σχήματα.

Στο ερωτηματολόγιο απαντήσανε 8 μαθητές (τους το έδωσα την επόμενη ώρα και είχαν πάει παρέλαση οι υπόλοιποι). Αυτοί οι μαθητές ασχολήθηκαν με το scratch από πολύ έως πάρα πολύ. Οι μαθητές βαθμολόγησαν το scratch με βάση το ενδιαφέρον που τους προκάλεσε σε μια πεντάβαθμη κλίμακα. Τα αποτελέσματα είχαν ως εξής:
Ενδιαφέρον 2(Λίγο ενδιαφέρον): 3 μαθητές
Ενδιαφέρον 3(Μέτρια ενδιαφέρον): 1 μαθητής
Ενδιαφέρον 4(Πολύ ενδιαφέρον): 2 μαθητές
Ενδιαφέρον 5(Πάρα πολύ ενδιαφέρον): 2 μαθητές

Όταν ρωτήθηκαν τι τους άρεσε να προγραμματίζουν ή να ζωγραφίζουν, δύο μαθητές σημείωσαν πως τους άρεσε να προγραμματίζουν και να ζωγραφίζουν. Τέσσερις πως τους άρεσε να ζωγραφίζουν και όχι να προγραμματίζουν και δύο πως τους άρεσε να προγραμματίζουν και όχι να ζωγραφίζουν.

Τέλος στην ανοιχτή ερώτηση του τι θα ήθελαν να φτιάξουν με το scratch, ένας άφησε την απάντηση κενή, δύο μαθητές απαντήσαν "ένα παιχνίδι", δύο γράψανε "τίποτε", ένας έγραψε "μια ωραία κινούμενη εικόνα", και ένας έγραψε "όχι κάτι συγκεκριμένο".

Τόσο από το ερωτηματολόγιο που τους δόθηκε, όσο και από την παρατήρηση την δική μου μέσα στην τάξη φάνηκε ότι όλοι οι μαθητές ασχολήθηκαν με το scratch σε ικανοποιητικό βαθμό. Το ενδιαφέρον που έδειξαν δεν ήταν αρκετό, γι' αυτό λογικά ευθύνεται η μαθηματική φύση της δραστηριότητας.

Αύριο θα προσπαθήσω να κάνουμε τον ήρωα να κινηθεί με τα πλήκτρα χρησιμοποιώντας τις εντολές ελέγχου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"The role of the educator is to teach children, not subjects." J. H. Pestalozzi