Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2008

Αντίο Logo!

Διάβασα ένα άρθρο στο blog της κ. Κατερίνας Γλέζου, που αναφέρεται στην μετονομασία του συνεδρίου Eurologo σε Constructionism.

Ο Richard Noss στην ανοιχτή επιστολή που εξηγεί τη μετονομασία του συνεδρίου, αναφέρεται στη Logo σαν το πρώτο βήμα για την αλλαγή του παραδείγματος (paradigm shift) όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές διδάσκονται και μαθαίνουν.

Αυτό το πρώτο βήμα έχει περάσει. Η Logo μπορεί να δημιουργούσε εσωτερικά κίνητρα στο παρελθόν αλλά πλέον δεν μπορεί να σταθεί με τον ίδιο τρόπο χωρίς να εμπλουτιστεί με πολυμέσα ή άλλα διαδραστικά στοιχεία όπως οι ρομποτικές κατασκευές.

Το Scratch είναι μια μετεξέλιξη της Logo προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες τέτοιες μετεξελίξεις όπως το Microworlds, ή τα Lego Mindstorms.

Η Logo ήταν μια πρωτοπορία για την εποχή της και άνοιξε το δρόμο για όλα τα καινούρια πράγματα που εντάχθηκαν στον όρο "Constructionism" του Seymour Papert. Ωστόσο, το ρεύμα αυτό στη σημερινή εποχή μπορεί και πρέπει να αντιπροσωπευθεί από νέα εργαλεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"The role of the educator is to teach children, not subjects." J. H. Pestalozzi