Ανακοινώθηκαν οι λύσεις του ΑΣΕΠ για το γνωστικό και τα παιδαγωγικά, θα τις συγκρίνω εδώ με αυτές που είχαν δοθεί αρχικά (πριν τα σχόλια των αναγνωστών):
Όσον αφορά το γνωστικό:
Τελικά παρ'όλο που έλυσα τα θέματα μετά το διαγωνισμό και με τη βοήθεια του Internet είχα 9 λάθος. Συγγνώμη για όσους τυχόν μπέρδεψα, αυτό που έκανα ήταν μια προσπάθεια επίλυσης των θεμάτων.
Ερ | ΑΣΕΠ | grscratch | Σχόλιο |
01 | α | α | ΟΚ |
02 | α | α | ΟΚ |
03 | δ | δ | ΟΚ |
04 | γ | γ | ΟΚ |
05 | β | β | ΟΚ |
06 | δ | δ | ΟΚ |
07 | δ | δ | ΟΚ |
08 | α | α | ΟΚ |
09 | β | β | ΟΚ |
10 | δ | δ | ΟΚ |
11 | δ | δ | ΟΚ |
12 | δ | δ | ΟΚ |
13 | β | β | ΟΚ |
14 | β | β | ΟΚ |
15 | α | α | ΟΚ |
16 | β | β | ΟΚ |
17 | δ | δ | ΟΚ |
18 | δ | δ | ΟΚ |
19 | β | β | ΟΚ |
20 | α | α | ΟΚ |
21 | γ | γ | ΟΚ |
22 | δ | δ | ΟΚ |
23 | β | β | ΟΚ |
24 | γ | γ | ΟΚ |
25 | γ | γ | ΟΚ |
26 | δ | β | Υπάρχει ένας τύπος που συνδέει τις δύο αυτές ποσότητες, ωστόσο δεν μπόρεσα να τον βρω. |
27 | β | β | ΟΚ |
28 | δ | δ | ΟΚ |
29 | α | α | ΟΚ |
30 | γ | β | Εδώ επίσης έκανα λάθος. |
31 | β | β | ΟΚ |
32 | γ | γ | ΟΚ |
33 | α | α | ΟΚ |
34 | β | β | ΟΚ |
35 | β | β | ΟΚ |
36 | γ | γ | ΟΚ |
37 | γ | α | Ομοίως εδώ θέλει διάβασμα αλλά τελικά το hard link είναι ακόμη πιο οικονομικό από πλευράς χώρου. |
38 | α | γ | Εδώ είχε δίκιο κάποιος από το forum του ΠΔΕ που είπε: Ο προγραμματιστής βλέπει του interface του ADT άλλο που αν θέλει μπορεί να δει και την υλοποίηση. |
39 | α | α | ΟΚ |
40 | β | γ | Εδώ τι να πει κανείς, άγνωστες οι βουλές του ΑΣΕΠ. |
41 | γ | γ | ΟΚ |
42 | γ | γ | ΟΚ |
43 | δ | δ | ΟΚ |
44 | α | γ | Αν περνάει κατ' αξία δεν θα αλλάξει και το α οπότε να βγάλει 49 το αποτέλεσμα; Γίνεται κάτι άλλο που δεν το γνωρίζω; |
45 | γ | γ | ΟΚ |
46 | α | α | ΟΚ |
47 | α | α | ΟΚ |
48 | δ | γ | Ναι μετά από πολλή συζήτηση βγήκε ότι αυτό είναι σωστό. |
49 | β | β | ΟΚ |
50 | β | α | Γι' αυτό δες συζήτηση σε προηγούμενο post. |
51 | γ | α | Τελικά ήταν πιο απλό από όσο φανταζόμουνα. |
52 | δ | δ | ΟΚ |
53 | γ | γ | ΟΚ |
54 | β | β | ΟΚ |
55 | α | α | ΟΚ |
56 | δ | δ | ΟΚ |
57 | α | α | ΟΚ |
58 | β | β | ΟΚ |
59 | β | β | ΟΚ |
60 | γ | γ | ΟΚ |
Τελικά παρ'όλο που έλυσα τα θέματα μετά το διαγωνισμό και με τη βοήθεια του Internet είχα 9 λάθος. Συγγνώμη για όσους τυχόν μπέρδεψα, αυτό που έκανα ήταν μια προσπάθεια επίλυσης των θεμάτων.
Για τα παιδαγωγικά τώρα:
ΕΡ | ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ | ΑΣΕΠ | ΣΧΟΛΙΑ |
1 | γ | β | Τελικά σε αυτή είχα δίκιο που έλεγα πως στο "Εκπαιδευτικός στην Τάξη" του Fontana είχα διαβάσει για την τεχνική της αδιαφορίας η οποία είναι μια τακτική για αρνητικές ενέργειες μαθητών οι οποίες αποσκοπούν στην διακοπή του μαθήματος. Αντίθετα, το β) είναι πιο λογικοφανές και υπάρχει και βιβλίο με αυτό το θέμα. |
2 | γ | γ | Σ' αυτή την ερώτηση μια εναλλακτική είναι η α), επειδή γενικά η θετική αντιμετώπιση των μαθητών έχει τα αποτελέσματα που αναφέρονται. Όμως, η λέξη κλειδί εδώ είναι η "πολύ συχνά", αν δεν έλεγε αυτή τη λέξη τότε θα ήταν σίγουρα αυτή η σωστή απάντηση. |
3 | α | α | Σε αυτή την ερώτηση η απάντηση είναι εμφανής. Η επίδοση των μαθητών διαμορφώνει τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών και αυτές με τη σειρά τους την επίδοση του μαθητή (αυτοεκπληρούμενη προφητεία). Στο σχολείο πολλοί καθηγητές κοιτάνε την περυσινή καρτέλα του μαθητή προκειμένου να έχουν μια ιδέα τι συμβαίνει στην τάξη. Οι (περσινοί) βαθμοί όμως δε λένε τίποτε για την εικόνα που θα δείξει ένας μαθητής στην τάξη. |
4 | δ | β | Όπως είχα πει και στο προηγούμενο post αυτή η ερώτηση είναι από τις δύσκολες του Διαγωνισμού. |
5 | β | β | Η απάντηση εδώ όλοι μπορούν να καταλάβουν ότι είναι η β). Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί θα πουν ότι είναι το β) επίσης. Πόσοι θα κάνουν αυτά που λέει η β) όμως; |
6 | β | γ | Αυτή η ερώτηση ήταν από τις δύσκολες επίσης, ο Ηράκλειτος έπεσε έξω εδώ. |
7 | δ | δ | Βέβαια μπορείς να τους "πείσεις" ότι είναι προτιμότερο αλλά πως θα το κάνεις αν όχι αλλάζοντας τη διδασκαλία σου. Οι ομαδικές δραστηριότητες για παράδειγμα μπορούν να κινητοποιήσουν τους αδιάφορους. |
8 | δ | δ | Η ερώτηση αυτή αναφέρεται στον ορισμό της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. |
9 | γ | γ | Αυτή η απάντηση είναι προφανής και έχει να κάνει πάλι με τη θεωρία της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. |
10 | δ | δ | Εδώ η λέξη κλειδί είναι το "αντιπαιδαγωγικά". Ο σύμβουλος είναι παιδαγωγικός οπότε.... Στην πραγματικότητα αυτό που θα συμβεί είναι το α). |
11 | α | α | Διάλογος, διάλογος, διάλογος. Η λύση σε όλα τα προβλήματα. |
12 | δ | δ | Η παραδοχή της κατάντιας του εκπαιδευτικού συστήματος με αυτή την ερώτηση είναι παροιμιώδης, αλλά φτάνει να δημιουργεί και υποψίες. Ωστόσο, το γ) δεν είναι τελείως παράλογο αν και είναι λάθος από τον ΑΣΕΠ. Το Summerhill που προάγει την ελευθερία στην εκπαίδευση δεν έχει βαθμούς για τους μαθητές. Έτσι οι μαθητές δεν εκβιάζονται σε κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές αλλά αντιλαμβάνονται από μόνοι τους το κέρδος που αποκτάται με την αρμονική συμβίωση στην κοινωνία. |
13 | γ | γ | Έχεις πρόβλημα με τους μαθητές το συζητάς με τους μαθητές πρώτα. Και το συγγνώμη είναι αποδεκτό αφού όντως ο εκπαιδευτικός έχει σφάλλει. |
14 | δ | δ | Καλά να φωνάξω τους Έλληνες και τους αλλοδαπούς μαζί, αλλά για πολιτιστικές δραστηριότητες; Δεν μπορείς να φωνάξεις μόνο τους μισούς γονείς γιατί προάγεις το ρατσισμό, οπότε σου μένει το δ). |
15 | δ | δ | Λογικό ακούγεται. Όμως στην πραγματικότητα ίσως δεν γίνεται τόσο συχνά όσο θα έπρεπε. |
16 | γ | γ | Λογικό και αυτό. Στην πραγματικότητα όμως οι άλλοι εκπαιδευτικοί ντρέπονται να πουν ότι έχουν πρόβλημα και λένε "Α, με μένα είναι ήσυχος και διαβασμένος" και εσύ βέβαια δεν ξέρεις που να κρυφτείς. Η αλήθεια όμως ΔΕΝ είναι αυτή οπότε υπομονή. |
17 | δ | β | Τελικά σε αυτή είχα δίκιο που διαφωνούσα αλλά δεν πέτυχα τη σωστή απάντηση (είχα προτείνει το γ). |
18 | α | α | Ναι, αυτό υποστηρίζουν οι μελέτες του Piaget. |
19 | α | β | Εδώ είχα δίκιο που είχα πει πως αυτή που χρησιμοποιείται πιο συχνά είναι η μετωπική. |
20 | δ | δ | Βέβαια, πρέπει να είσαι ειδικός στη διδασκαλία αλλά ποιος εκπαιδευτικός της Β'βάθμιας είναι ειδικός στη διδασκαλία; |
21 | δ | δ | Μία από τις βασικότερες γνώσεις που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός. Πάλι η προφανής απάντηση δεν αντιστοιχεί σε αυτό που συμβαίνει στην πράξη. |
22 | δ | δ | Εδώ η σωστή απάντηση είναι η δ) γιατί αν είναι να κάνεις μάθημα χωρίς να σ' ακούει κανείς δεν έχει νόημα. Επίσης, η δ) είναι πιο ανοικτή απάντηση απλά λέει ότι δεν θα κάνεις μάθημα μέχρι να έχεις παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη. |
23 | δ | δ | Όπως και στην προηγούμενη, το να κάνεις μάθημα χωρίς να σ' ακούει κανείς δεν έχει νόημα. |
24 | β | β | Αυτό είναι προφανές. |
25 | β | β | Αυτό φαίνεται προφανές. Ωστόσο η μείωση της διδακτικής ύλης (με έμφαση στο να μαθαίνει ο μαθητής "πως να μαθαίνει") δίνει μια δυνατή εναλλακτική. |
26 | β | β | Για τους διαβασμένους. |
27 | β | β | Για διαβασμένους επίσης, ο Αιμίλιος και το Κοινωνικό Συμβόλαιο είναι του Ρουσώ ενώ το περί παιδαγωγικής είναι του Καντ. Οπότε η σωστή αντιστοιχία είναι η μεγάλη διδακτική του Κομένιου. |
28 | δ | δ | Θεωρία επίσης. |
29 | β | β | Μια ακόμη προφανής απάντηση που δεν εφαρμόζεται στην πράξη. |
30 | γ | γ | Θεωρία επίσης. |
31 | γ | γ | Εύκολο και αυτό. Δεν μπορείς να διδάξεις ένα αντικείμενο που δεν το ξέρεις. Όμως το ότι ξέρεις δε σημαίνει ότι μπορείς και να διδάξεις. |
32 | γ | γ | Η μέθοδος project, έχει τη θεωρία της και η απάντηση γ) ταιριάζει με τη θεωρία αυτή. |
Στα παιδαγωγικά δεν είχα δώσει δικές μου λύσεις αλλά σχολίασα του Ηράκλειτου που είχαν ελάχιστα λάθη.
Καλή επιτυχία λοιπόν...
Γενικά θεωρείτε ότι ήταν εύκολα τα θέματα της γενικής διδακτικής (3Π) του φετινού διαγωνισμού;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι αίσθηση έχετε για τη βάση των διοριστέων του κλάδου ΠΕ19;
Οι βάσεις δεν ξέρω που θα κυμανθούν ούτε μπορεί κανείς να κάνει προβλέψεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι παράγοντες που θα επηρεάσουν είναι οι εξής:
ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ
1)Ο τρόπος βαθμολόγησης των Παιδαγωγικών. Αν είναι χαλαρή η βαθμολόγηση των Παιδαγωγικών αυτοί που γράψανε πολύ καλά στο γνωστικό (όσοι υπάρχουν) θα βρεθούν ψηλά.
2)Πόσοι απόφοιτοι Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. θα περάσουν τη βάση (κυρίως στο γνωστικό γιατί στα Παιδαγωγικά δεν θα έχουν πρόβλημα).
ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΙ
Θεωρώ πως στα ΤΕΙ η βάση δεν θα είναι πολύ ψηλά γιατί οι περισσότερες σχολές δε διδάσκουν τα περισσότερα από τα ζητήματα που έπεσαν στο γνωστικό.
Τα θέματα του γνωστικού ήταν δύσκολα. Θεωρώ πως ήταν πιο δύσκολα από του 2005 παρότι και εκείνα είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας (ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη τότε).
Η δική μου προσπάθεια επίλυσης, με χρήση του Διαδικτύου και άνεση από πλευράς χρόνου και άγχους είχε 9 λάθος, που τα θεωρώ πολλά.
Τα φροντιστήρια κάνανε επίσης πολλά λάθη.
Τα θέματα των Παιδαγωγικών και Διδακτικής ήταν σαφώς πιο βατά και θα περάσουν πολλοί περισσότεροι τη βάση.
Δηλαδή θεωρείτε ότι τα θέματα στη γενική διδακτική φέτος ήταν πιο εύκολα από άλλες χρονιές;
ΑπάντησηΔιαγραφή