Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2008

Τα παιδιά που είναι ήδη στον Καιάδα

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ,
παιδιά που παραμελήθηκαν από το αμείλικτο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα λόγω χαμηλών επιδόσεων και ρίχτηκαν στον Καιάδα της Τεχνικής Εκπαίδευσης και κυρίως των ΕΠΑ.Σ..

Αυτά τα παιδιά μπορούνε να καταφέρουν πολλά, αλλά πρέπει να αποδεχθούμε πως δεν θα καταφέρουν, λόγω των πολλών κενών που έχουν από προηγούμενες τάξεις, να συναγωνιστούν τους συμμαθητές τους των Ενιαίων Λυκείων επί ίσοις όροις.

Τι εμποδίζει όμως έναν καλό μαθητή που γράφεται στα ΕΠΑΛ, για να αποκτήσει περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα και όχι για ένα εύκολο απολυτήριο, να διακριθεί στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Η απαξίωση των σχολείων αυτών είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας που οδηγεί σε αυτή την εξέλιξη.

Απαξίωση από τους καθηγητές που θεωρούνται ότι πληρώνονται λίγο για τον "ηρωισμό" τους να μπαίνουν στην τάξη σε ένα τόσο δύσκολο σχολείο, άσχετα με το αν οι μαθητές τους προχωράνε κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς.
Απαξίωση από τους μαθητές που θεωρούν ότι οι καθηγητές έχουν υποχρέωση να τους προβιβάσουν άσχετα με το αν το μόνο που κάνουν κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας είναι να ακούν μουσική από το κινητό τους.

Αλλά η απαξίωση ξεκινά από ψηλά, από το ίδιο το Υπουργείο που ακόμη δεν έχει εκδώσει την εγκύκλιο για την εισαγωγή των μαθητών των ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Σκεφτείτε να μην είχε εκδοθεί η εγκύκλιος για την εισαγωγή των μαθητών των Γενικών Λυκείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το θέμα αυτό θα ήταν πρώτο στα κανάλια κάθε μέρα. Όμως με την Τεχνική εκπαίδευση, με τα παιδιά που έχουμε ήδη πετάξει στον Καιάδα κανένας δεν ασχολείται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"The role of the educator is to teach children, not subjects." J. H. Pestalozzi