Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008

Έτσι πληροφοριακά...

Αν και η πληροφορική έχει αλλάξει τον κόσμο στον οποίο ζούμε, η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι πληροφοριακή. Οι μαθητές προσπαθούν να απομνημονεύσουν και δεν μπορούν να τις ταξινομήσουν ούτε να σκεφτούν κριτικά πάνω στις πληροφορίες.

Σε ένα άρθρο του Νίκου Δήμου γραμμένο το Φεβρουάριο 2006 με τίτλο "Όχι στον πολυμαθή ηλίθιο" αναφέρεται:

Στο σχολείο του 21ου αιώνα, ο δάσκαλος-εξουσία πρέπει να μετεξελιχθεί σε δάσκαλο-σύντροφο. Ο δάσκαλος-αυθεντία σε δάσκαλο-ερευνητή. Όταν ο κάθε μαθητής θα έχει στο θρανίο (ή στο χέρι του) του ένα τερματικό με πρόσβαση στο Internet, η απόκτηση γνώσεων θα είναι πανεύκολη. Αυτό που θα έχει σημασία θα είναι η επιλογή, αξιολόγηση, επεξεργασία και αξιοποίηση της πληροφορίας. Άρα ο δάσκαλος δεν θα είναι η πηγή αλλά το φίλτρο της γνώσης.

Σκεφτείτε πόσα από τα διαγωνίσματα των σχολικών σας χρόνων δεν θα είχαν νόημα αν είχατε ένα φορητό υπολογιστή με σύνδεση στο Διαδίκτυο...
Σκεφτείτε πόσο πολύ πρέπει να αλλάξει η εκπαίδευση για να προσαρμοστεί στον κόσμο στον οποίο ζούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"The role of the educator is to teach children, not subjects." J. H. Pestalozzi