Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2008

Μια ιδέα, μια πρόκληση

Ο συγγραφέας-εκδότης Dave Eggers να βοηθήσει τους μαθητές της περιοχής του με ένα κέντρο προγύμνασης (tutoring center) για τους μαθητές όπου οι συγγραφείς, οι εργαζόμενοι στον εκδοτικό οίκο και οι εθελοντές που εμπνεύστηκαν από την πρωτοβουλία, βοηθούν τους μαθητές με τα μαθήματά τους μετά το σχολείο. Οι μαθητές με αυτόν τον τρόπο αποκτούν αυτό που τους λείπει, ουσιαστική επικοινωνία και προσοχή.

Ο Dave Eggers λέει:
Μερικά παιδιά απλά δεν ξέρουν πόσο ικανά είναι. Μπορείτε να κάνετε το φως τους να λάμψει επικοινωνώντας με ένα κάθε φορά.



Η προσπάθεια αυτή που ξεκίνησε στο San Francisco οδήγησε σε μια ευχή. Να καταγραφούν 1000 ιστορίες βοήθειας του σχολείου από την κοινωνία. Ο ιστότοπος στον οποίο υπάρχουν τέτοιες ιστορίες (σήμερα είναι 89) είναι ο onceuponaschool.org.

Αν και η ευχή του onceuponaschool περιλαμβάνει πολλούς τρόπους συνεργασίας μεταξύ σχολείου και κοινωνίας, μια παρόμοια προσπάθεια κέντρων για μετά το σχολείο γίνεται και από το ΜΙΤ και συγκεκριμένα το κομμάτι του Media Lab που ασχολείται με την εκπαίδευση, το LifeLong Kindergarden

Η προσπάθεια αυτή είναι τα Computer Clubhouses, τα οποία είναι δημιουργικά Internet Cafe. Στα Computer Clubhouses υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι τεχνολογίες που μπορούν να κάνουν τα παιδιά δημιουργικά με τον υπολογιστή, καθώς και εξειδικευμένο προσωπικό για να τα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Στην Ελλάδα των φροντιστηρίων και του μηδενικού μαθητικού ελεύθερου χρόνου μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Πιστεύω πως ναι.

Ας εξεταστούν κάποια ζητήματα που μπορεί να αφορούν τη δημιουργία ενός κέντρου προγύμνασης με χρήση νέων τεχνολογιών.
  • Χώρος (ενοικίαση, παραχώρηση): Ιδιώτης, κάποια εταιρία με αντάλλαγμα διαφήμιση στους χώρους του κέντρου ή διαφήμιση του κοινωνικού προσώπου της εταιρίας στα ΜΜΕ.
  • Υλικά (υπολογιστές, εκτυπωτές κ.α.): Κάποια εταιρία που αλλάζει τους υπολογιστές της με νέους και δεν χρειάζεται τους παλιούς. Αλλιώς, κάποια εταιρία πληροφορικής που θα παραχωρήσει τους υπολογιστές της με αντάλλαγμα διαφήμιση μέσα στον χώρο του κέντρου.
  • Λογισμικά: Είτε από δωρεές είτε Λογισμικά Ανοικτού Κώδικα. 
  • Προσωπικό (τεχνικό): Εθελοντές.
  • Προσωπικό (εξειδικευμένο): Πολλοί φοιτητές ειδικά στις καθηγητικές σχολές και τα παιδαγωγικά τμήματα ψάχνουν μαθητές στα σχολεία της περιοχής τους για να κάνουν τις εργασίες τους (έρευνες). Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές θα έρχονται στο κέντρο και οι φοιτητές θα έχουν εύκολη πρόσβαση σε πολλές πτυχές της δουλειάς των μαθητών. 
  • Την εποπτεία της δουλειάς θα την έχει κάποιο Πανεπιστήμιο της περιοχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"The role of the educator is to teach children, not subjects." J. H. Pestalozzi