Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

Επίσημες απαντήσεις ΑΣΕΠ

Ανακοινώθηκαν οι λύσεις του ΑΣΕΠ για το γνωστικό και τα παιδαγωγικά, θα τις συγκρίνω εδώ με αυτές που είχαν δοθεί αρχικά (πριν τα σχόλια των αναγνωστών):

Όσον αφορά το γνωστικό:

ΕρΑΣΕΠgrscratchΣχόλιο
01ααΟΚ
02ααΟΚ
03δδΟΚ
04γγΟΚ
05ββΟΚ
06δδΟΚ
07δδΟΚ
08ααΟΚ
09ββΟΚ
10δδΟΚ
11δδΟΚ
12δδΟΚ
13ββΟΚ
14ββΟΚ
15ααΟΚ
16ββΟΚ
17δδΟΚ
18δδΟΚ
19ββΟΚ
20ααΟΚ
21γγΟΚ
22δδΟΚ
23ββΟΚ
24γγΟΚ
25γγΟΚ
26δβΥπάρχει ένας τύπος που συνδέει τις δύο αυτές ποσότητες, ωστόσο δεν μπόρεσα να τον βρω.
27ββΟΚ
28δδΟΚ
29ααΟΚ
30γβΕδώ επίσης έκανα λάθος.
31ββΟΚ
32γγΟΚ
33ααΟΚ
34ββΟΚ
35ββΟΚ
36γγΟΚ
37γαΟμοίως εδώ θέλει διάβασμα αλλά τελικά το hard link είναι ακόμη πιο οικονομικό από πλευράς χώρου.
38αγΕδώ είχε δίκιο κάποιος από το forum του ΠΔΕ που είπε: Ο προγραμματιστής βλέπει του interface του ADT άλλο που αν θέλει μπορεί να δει και την υλοποίηση.
39ααΟΚ
40βγΕδώ τι να πει κανείς, άγνωστες οι βουλές του ΑΣΕΠ.
41γγΟΚ
42γγΟΚ
43δδΟΚ
44αγΑν περνάει κατ' αξία δεν θα αλλάξει και το α οπότε να βγάλει 49 το αποτέλεσμα; Γίνεται κάτι άλλο που δεν το γνωρίζω;
45γγΟΚ
46ααΟΚ
47ααΟΚ
48δγΝαι μετά από πολλή συζήτηση βγήκε ότι αυτό είναι σωστό.
49ββΟΚ
50βαΓι' αυτό δες συζήτηση σε προηγούμενο post.
51γαΤελικά ήταν πιο απλό από όσο φανταζόμουνα.
52δδΟΚ
53γγΟΚ
54ββΟΚ
55ααΟΚ
56δδΟΚ
57ααΟΚ
58ββΟΚ
59ββΟΚ
60γγΟΚ

Τελικά παρ'όλο που έλυσα τα θέματα μετά το διαγωνισμό και με τη βοήθεια του Internet είχα 9 λάθος. Συγγνώμη για όσους τυχόν μπέρδεψα, αυτό που έκανα ήταν μια προσπάθεια επίλυσης των θεμάτων.

Για τα παιδαγωγικά τώρα:

ΕΡ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΑΣΕΠ ΣΧΟΛΙΑ
1γβΤελικά σε αυτή είχα δίκιο που έλεγα πως στο "Εκπαιδευτικός στην Τάξη" του Fontana είχα διαβάσει για την τεχνική της αδιαφορίας η οποία είναι μια τακτική για αρνητικές ενέργειες μαθητών οι οποίες αποσκοπούν στην διακοπή του μαθήματος. Αντίθετα, το β) είναι πιο λογικοφανές και υπάρχει και βιβλίο με αυτό το θέμα.
2γγΣ' αυτή την ερώτηση μια εναλλακτική είναι η α), επειδή γενικά η θετική αντιμετώπιση των μαθητών έχει τα αποτελέσματα που αναφέρονται. Όμως, η λέξη κλειδί εδώ είναι η "πολύ συχνά", αν δεν έλεγε αυτή τη λέξη τότε θα ήταν σίγουρα αυτή η σωστή απάντηση.
3ααΣε αυτή την ερώτηση η απάντηση είναι εμφανής. Η επίδοση των μαθητών διαμορφώνει τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών και αυτές με τη σειρά τους την επίδοση του μαθητή (αυτοεκπληρούμενη προφητεία). Στο σχολείο πολλοί καθηγητές κοιτάνε την περυσινή καρτέλα του μαθητή προκειμένου να έχουν μια ιδέα τι συμβαίνει στην τάξη. Οι (περσινοί) βαθμοί όμως δε λένε τίποτε για την εικόνα που θα δείξει ένας μαθητής στην τάξη.
4δβΌπως είχα πει και στο προηγούμενο post αυτή η ερώτηση είναι από τις δύσκολες του Διαγωνισμού.
5ββΗ απάντηση εδώ όλοι μπορούν να καταλάβουν ότι είναι η β). Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί θα πουν ότι είναι το β) επίσης. Πόσοι θα κάνουν αυτά που λέει η β) όμως;
6βγΑυτή η ερώτηση ήταν από τις δύσκολες επίσης, ο Ηράκλειτος έπεσε έξω εδώ.
7δδΒέβαια μπορείς να τους "πείσεις" ότι είναι προτιμότερο αλλά πως θα το κάνεις αν όχι αλλάζοντας τη διδασκαλία σου. Οι ομαδικές δραστηριότητες για παράδειγμα μπορούν να κινητοποιήσουν τους αδιάφορους.
8δδΗ ερώτηση αυτή αναφέρεται στον ορισμό της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
9γγΑυτή η απάντηση είναι προφανής και έχει να κάνει πάλι με τη θεωρία της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
10δδΕδώ η λέξη κλειδί είναι το "αντιπαιδαγωγικά". Ο σύμβουλος είναι παιδαγωγικός οπότε.... Στην πραγματικότητα αυτό που θα συμβεί είναι το α).
11ααΔιάλογος, διάλογος, διάλογος. Η λύση σε όλα τα προβλήματα.
12δδΗ παραδοχή της κατάντιας του εκπαιδευτικού συστήματος με αυτή την ερώτηση είναι παροιμιώδης, αλλά φτάνει να δημιουργεί και υποψίες. Ωστόσο, το γ) δεν είναι τελείως παράλογο αν και είναι λάθος από τον ΑΣΕΠ. Το Summerhill που προάγει την ελευθερία στην εκπαίδευση δεν έχει βαθμούς για τους μαθητές. Έτσι οι μαθητές δεν εκβιάζονται σε κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές αλλά αντιλαμβάνονται από μόνοι τους το κέρδος που αποκτάται με την αρμονική συμβίωση στην κοινωνία.
13γγΈχεις πρόβλημα με τους μαθητές το συζητάς με τους μαθητές πρώτα. Και το συγγνώμη είναι αποδεκτό αφού όντως ο εκπαιδευτικός έχει σφάλλει.
14δδΚαλά να φωνάξω τους Έλληνες και τους αλλοδαπούς μαζί, αλλά για πολιτιστικές δραστηριότητες; Δεν μπορείς να φωνάξεις μόνο τους μισούς γονείς γιατί προάγεις το ρατσισμό, οπότε σου μένει το δ).
15δδΛογικό ακούγεται. Όμως στην πραγματικότητα ίσως δεν γίνεται τόσο συχνά όσο θα έπρεπε.
16γγΛογικό και αυτό. Στην πραγματικότητα όμως οι άλλοι εκπαιδευτικοί ντρέπονται να πουν ότι έχουν πρόβλημα και λένε "Α, με μένα είναι ήσυχος και διαβασμένος" και εσύ βέβαια δεν ξέρεις που να κρυφτείς. Η αλήθεια όμως ΔΕΝ είναι αυτή οπότε υπομονή.
17δβΤελικά σε αυτή είχα δίκιο που διαφωνούσα αλλά δεν πέτυχα τη σωστή απάντηση (είχα προτείνει το γ).
18ααΝαι, αυτό υποστηρίζουν οι μελέτες του Piaget.
19αβΕδώ είχα δίκιο που είχα πει πως αυτή που χρησιμοποιείται πιο συχνά είναι η μετωπική.
20δδΒέβαια, πρέπει να είσαι ειδικός στη διδασκαλία αλλά ποιος εκπαιδευτικός της Β'βάθμιας είναι ειδικός στη διδασκαλία;
21δδΜία από τις βασικότερες γνώσεις που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός. Πάλι η προφανής απάντηση δεν αντιστοιχεί σε αυτό που συμβαίνει στην πράξη.
22δδΕδώ η σωστή απάντηση είναι η δ) γιατί αν είναι να κάνεις μάθημα χωρίς να σ' ακούει κανείς δεν έχει νόημα. Επίσης, η δ) είναι πιο ανοικτή απάντηση απλά λέει ότι δεν θα κάνεις μάθημα μέχρι να έχεις παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη.
23δδΌπως και στην προηγούμενη, το να κάνεις μάθημα χωρίς να σ' ακούει κανείς δεν έχει νόημα.
24ββΑυτό είναι προφανές.
25ββΑυτό φαίνεται προφανές. Ωστόσο η μείωση της διδακτικής ύλης (με έμφαση στο να μαθαίνει ο μαθητής "πως να μαθαίνει") δίνει μια δυνατή εναλλακτική.
26ββΓια τους διαβασμένους.
27ββΓια διαβασμένους επίσης, ο Αιμίλιος και το Κοινωνικό Συμβόλαιο είναι του Ρουσώ ενώ το περί παιδαγωγικής είναι του Καντ. Οπότε η σωστή αντιστοιχία είναι η μεγάλη διδακτική του Κομένιου.
28δδΘεωρία επίσης.
29ββΜια ακόμη προφανής απάντηση που δεν εφαρμόζεται στην πράξη.
30γγΘεωρία επίσης.
31γγΕύκολο και αυτό. Δεν μπορείς να διδάξεις ένα αντικείμενο που δεν το ξέρεις. Όμως το ότι ξέρεις δε σημαίνει ότι μπορείς και να διδάξεις.
32γγΗ μέθοδος project, έχει τη θεωρία της και η απάντηση γ) ταιριάζει με τη θεωρία αυτή.

Στα παιδαγωγικά δεν είχα δώσει δικές μου λύσεις αλλά σχολίασα του Ηράκλειτου που είχαν ελάχιστα λάθη.

Καλή επιτυχία λοιπόν...

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος19/2/09

    Γενικά θεωρείτε ότι ήταν εύκολα τα θέματα της γενικής διδακτικής (3Π) του φετινού διαγωνισμού;

    Τι αίσθηση έχετε για τη βάση των διοριστέων του κλάδου ΠΕ19;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι βάσεις δεν ξέρω που θα κυμανθούν ούτε μπορεί κανείς να κάνει προβλέψεις.

    Οι παράγοντες που θα επηρεάσουν είναι οι εξής:
    ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ
    1)Ο τρόπος βαθμολόγησης των Παιδαγωγικών. Αν είναι χαλαρή η βαθμολόγηση των Παιδαγωγικών αυτοί που γράψανε πολύ καλά στο γνωστικό (όσοι υπάρχουν) θα βρεθούν ψηλά.
    2)Πόσοι απόφοιτοι Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. θα περάσουν τη βάση (κυρίως στο γνωστικό γιατί στα Παιδαγωγικά δεν θα έχουν πρόβλημα).
    ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΙ
    Θεωρώ πως στα ΤΕΙ η βάση δεν θα είναι πολύ ψηλά γιατί οι περισσότερες σχολές δε διδάσκουν τα περισσότερα από τα ζητήματα που έπεσαν στο γνωστικό.

    Τα θέματα του γνωστικού ήταν δύσκολα. Θεωρώ πως ήταν πιο δύσκολα από του 2005 παρότι και εκείνα είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας (ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη τότε).
    Η δική μου προσπάθεια επίλυσης, με χρήση του Διαδικτύου και άνεση από πλευράς χρόνου και άγχους είχε 9 λάθος, που τα θεωρώ πολλά.
    Τα φροντιστήρια κάνανε επίσης πολλά λάθη.

    Τα θέματα των Παιδαγωγικών και Διδακτικής ήταν σαφώς πιο βατά και θα περάσουν πολλοί περισσότεροι τη βάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος21/2/09

    Δηλαδή θεωρείτε ότι τα θέματα στη γενική διδακτική φέτος ήταν πιο εύκολα από άλλες χρονιές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

"The role of the educator is to teach children, not subjects." J. H. Pestalozzi