Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

Connectivism: Μια θεωρία μάθησης

Όλοι έχουμε ακούσει τον όρο constructivism. Ωστόσο, ο όρος connectivism δεν είναι τόσο γνωστός.Λίστα  με  κουκκίδες

Ο όρος ξεκίνησε από ένα άρθρο του Siemens το οποίο θα βρίσκεται και στη βιβλιογραφία που υπάρχει στο blog.

Η θεωρία αυτή βασίζεται στο Web 2.01 έχει κάποιες βασικές αρχές:
  • Η μάθηση βασίζεται στην ποικιλία απόψεων.
  • Η μάθηση είναι μια διαδικασία σύνδεσης εξειδικευμένων κόμβων/εννοιών ή πηγών πληροφορίας.
  • Η μάθηση μπορεί να βρίσκεται και σε μη ανθρώπινες συσκευές.
  • Η ικανότητα να μαθαίνει κανείς περισσότερα είναι πιο κρίσιμη από αυτά που ήδη γνωρίζει.
  • Η τροφοδοσία και η διατήρηση συνδέσεων είναι αναγκαία για τη διευκόλυνση της συνεχούς μάθησης.
  • Η ικανότητα εύρεσης συνδέσεων μεταξύ πεδίων, ιδεών και εννοιών είναι μια βασική δεξιότητα.
  • Η ακριβής και σύγχρονη γνώση είναι ο σκοπός των κοννεκτιβιστικών δραστηριοτήτων μάθησης.
  • Η λήψη αποφάσεων είναι από μόνη της μια διαδικασία μάθησης. Το τι θα επιλέξει να μάθει κανείς και το νόημα της εισερχόμενης πληροφορίας αλλάζει υπό το πρίσμα μιας μη σταθερής πραγματικότητας. Ενώ μια απάντηση μπορεί να είναι σωστή σήμερα, μπορεί να είναι λάθος αύριο λόγω αλλαγών στις πληροφορίες που επηρεάζουν την απόφαση.



1Μπορείτε να μάθετε το  Web 2.0 σε τεσσεράμιση λεπτά από το καταπληκτικό βίντεο του Mike Wesch.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"The role of the educator is to teach children, not subjects." J. H. Pestalozzi